Meta, companie cunoscuta in trecut ca “Facebook”, a deschis pe 9 mai un magazin fizic in care poti vedea produse hardware, precum casti sau ochelari pentru realitatea virtuala.
Casti pentru Realitate Virtuala
Peste un sfert din tinerii americani sustin ca au casti pentru realitatea virtuala, insa doar 5% dintre acestia le folosesc.
Sunt doua lucruri care impiedica achizitionarea castilor virtuale: pretul care este destul de mare pentru un om obisnuit si lipsa de aplicatii in realitatea virtuala. In viitor Meta anunta ca va schimba acest lucru, astfel vor crea produse mai ieftine si cu mai multe aplicatii pentru ca toata lumea sa se bucure de tehnologie.
Magazinul fizic Meta
Magazinul situat in Burlingame, California este facut pentru oamenii care vor sa testeze produsele Meta cum ar fi “Ray-Ban Stories”, gadget-ul pentru apeluri video “Portal” sau castile pentru realitate virtuala “Meta Quest 2”.
In magazinul Meta poti interactiona cu orice pentru o experienta cat mai placuta. La final poti cumpara orice produs de acolo, in afara de ochelarii “Ray-Ban” pe care ii vei putea achizitiona doar online.
Magazinul depaseste 144 de m2 unde poti testa apeluri video “Portal”, insa atractia principala este Quest 2 care ofera pasionatilor VR un clip demo de 30 de secunde in care arata adevarata putere a realitatii virtuale si augmentate. Pe perete este un ecran LED urias in care ceilalti pot vedea ce testeaza utilizatorul Quest 2. Meta Oculus Quest 2 este versiunea noua a castilor Oculus Go.
Magazinul “Meta” reprezinta un capitol important in dezvoltarea platformei, iar pe meta.com a fost adaugata o noua fereastra unde oamenii pot cumpara “Meta Quest 2” pentru pretul de $299.
Managerul Martin Gilliard spune ca magazinul va demonstra ca produsele “Meta” sunt cele cu care vei putea accesa Metaverse – o lume virtuala in care oamenii folosesc avatare pentru a interactiona si a se distra.
“Magazinul Meta va ajuta oamenii sa faca aceasta conexiune cu modul in care produsele noastre pot fi poarta de acces catre Metaverse in viitor”, spune el.
Alte accesorii precum casti normale sau cabluri de incarcare vor fi prezente in magazine cu optiunea de cumparare.
“Nu vindem Metaverse in magazinul nostru, dar speram ca oamenii vor intra in magazine, vor testa produse si vor iesi cu putina cunoastere despre cum produsele noastre vor fi conexiunea dintre ei si Metaverse”, a explicat Martin Gilliard.
“Odata ce oamenii expermienteaza tehnologia, vor avea mai multa apreciere pentru aceasta”.
Primul magazin fizic Meta reprezinta ideea companiei de a merge catre ceva numit “social metaverse company” si a se indeparta de retea de socializare.
Brand-uri Designer in Metaverse
O multime de brand-uri lucreaza la produse care conecteaza lumea reala cu metaverse, cum ar fi Giuseppe Zanotti, un brand de pantofi, care a realizat o editie digitala a noului model de pantofi sport “Cobra trainers”.
Zara este cel mai cunoscut brand de haine care a intrat in lumea Metaverse prin colectia limitata Lime Glam.
Ochelarii Smart Ray-Ban Stories
Unul dintre principalele produse pe care Meta le prezinta in magazinul fizic din California sunt ochelarii Ray-Ban Stories. Sunt o pereche de ochelarii smart care au fost creati de Meta Platforms impreuna cu EssiloriLuxotica.
EssiloriLuxotica este o corporatie italiana cu sediul in Paris fondata pe 1 Octombrie 2018. Grupul face design-ul, produce si se ocupa de marketingul a difertilor perechi de ochelari. Compania are un portofoliu vast si lucreaza cu brand-uri precum Ray-Ban, Michael Kors sau Oakley.
Compania italiano-franceza are castiguri de peste 14 miliarde de euro si o valoare de piata de 38 de miliarde de euro.
Produsul Meta in colaborare cu EssiloriLuxotica, Ray-Ban Stories a putut fi testat in magazinul fizic Meta, iar multi oameni au decis ca isi merita banii. Ochelarii includ doua camere, o boxa mica in ureche, un microfon si un touchpad.
Lansati pe 9 Septembrie 2021, ochelarii smart au inceput cu stangul din cauza reputatiei pe care Facebook si-o crease in legatura cu scandalul legat de protejarea informatiilor utilizatorului.
Ray-Ban Stories este cel mai recent produs de acest gen si este considerat un component cheie in ceea ce priveste planurile Meta pentru viitorul Metaverse.
Ochelarii smart au 3 design-uri diferite: Round, Wayfarer si Meteor. Toate aceste design-uri pot ajunge pana la 6 culori.
De asemenea acestia vin cu doua camere, una pentru poze si un pentru video si pot fi conectati la Bluetooth. Pozele si videoclipurile vor fi stocate pe profilul de Facebook, deci vei avea nevoie de un astfel de cont conectat la ochelari. Pentru a vizualiza si edita contentul, Meta a realizat aplicatia pe mobil Facebook View, care poate fi descarcata atat de pe Apple App Store, cat si de pe Google Play Store.
Testarea ochelarilor smart Ray-Ban Stories a fost posibila in magazinul fizic Meta, insa pot fi achizitionati de pe site-ul oficial Ray-Ban, la pretul de $299.
Device-ul pentru apeluri video Portal
Un alt produs care este tinta mai multor pasionati la magazinul Meta este device-ul “Portal”, care a putut fi testat intr-o versiune demo. Utilizatori pot face apeluri video catre asociatii Meta pentru a vedea cum functioneaza acest produs cu adevarat.
Poate ca atractia principala “Portal” este apelul video, insa te poti bucura si de alte beneficii pe care Meta le-a implementat in acest device. Cu usurinta poti asculta muzica pe Spotify sau poti vizualiza pozele de pe Facebook si Instagram si multe altele.
Cu ajutorul “Portal” apeluri legate de business si “remote work” vor fi realizate mult mai usor, acesta fiind obiectivul principal al celor de la Meta.
Meta face tot ce ii sta in putinta ca “Portal” sa fie safe si a inclus o multime de beneficii pentru siguranta pe care le poti activa sa ai mintea impacata, deoarece va fi aproape imposibil ca altcineva in afara de tine sa iti acceseze device-ul.
Odata cumparat nu vei mai fi nevoit sa platesti altceva, doar sa iti faci un cont de Facebook sau WhatsApp, in cazul in care nu ai.
Cu ajutorul Portal TV poti vedea diferite show-uri si filme impreuna cu prietenii sau familia, chiar daca va despart foarte multi kilometri. Servicii de streaming precum Netflix si Prime Video sunt valabile pe Portal TV.
Poti efectua pe aproape toate platformele Meta apeluri video, insa “Portal” este creat in special pentru asa ceva. Poti adauga efecte si filtre in apeluri video pentru ca apelul sa fie mai distractiv sau mai expresiv. Te poti juca pana si jocuri impreuna cu ceilalti participanti la apel.
Majoritatea pasionatilor de tehnologie au auzit de Alexa, vocea artificala a celor de la Amazon, care te ajuta oricand ai nevoie si ai un device compatibil conectat la internet. Ei bine, cei de la Meta au reusit sa colaboreze cu Amazon si sa implementeze Alexa in “Portal”. Astfel, in timpul apelurilor video, Alexa, te va ajuta sa pui ce muzica vrei, sa vezi cat e ceasul sau sa controlezi alte device-uri smart, doar cu vocea.
Pretul device-ului “Portal” este de $200, iar tu decizi daca sa cumperi sau nu. Parerea mea este ca daca efectuezi aproape zilnic apeluri video, cei de la Meta nu vor da gres ajutandu-te sa faci acest lucru cu usurinta si la calitate maxima.
Meta Store
Sa testezi device-urile Meta pare a fi o experienta foarte placuta, iar cei care au avut ideea de a deschide un astfel de magazin nu au facut deloc o decizie gresita.
Magazinul este deschis de la 11:00 la 18:00 de Luni pana Vineri, in campusul Meta Burlingame, langa sediul companiei Reality Labs.
De asemenea, clientii pot cumpara aceste device-uri online pe o pagina noua pe Meta.com.