Metaversul conduce moda în viitor, ZARA fiind cel mai recent brand care a intrat în spațiul digital odată cu lansarea colecției sale în ediție limitată, LIME GLAM.
După experiența de acum câteva luni avută în parteneriat cu Ader Error, Zara revine în universul digital creat de aplicația Zepeto pentru a-și prezenta prima meta-colecție solo realizată pentru a fi purtată atât în interiorul, cât și în afara lumii virtuale. Lime Glam cuprinde o serie de piese utile pentru Instagram, disponibile ca ediții limitate atât în Metaverse, cât și în magazinele fizice ale brandului spaniol.
Noua colecție de tip digital deţine o paletă de culori vibrante care se învârte în jurul unui verde lime, cu mici note de roz zmeuriu cuprinzând accesorii, cum ar fi genți tip sac cu paiete, sandale cu toc şi platformă, o gamă variată de farduri de ochi și lacuri de unghii. Printre punctele de atracție ale Lime Glam se numără rochia midi drapată, precum şi o serie de articole din Denim: de la jacheta clasică la pantaloni scurți şi blugi într-o gamă variată de culori.
Pentru ca experiența în Metaverse să fie cât mai completă, pe lângă accesorii și îmbrăcăminte, utilizatorii vor putea testa abilitățile de styling creând trei ținute și intrând în competiția ZaraXZepeto.
Colecția Lime Glam de la Zara este deja disponibilă în aplicația Zepeto, precum și în magazinele brandului spaniol și pe site. Prețurile variază de la 30 RON pentru o ojă, până la 200 RON pentru o salopetă din Denim.
Această inițiativă urmează nebunia metaversului, în paralel cu prima Săptămână a modei Metaverse din weekendul trecut, care a avut loc în universul virtual Decentraland, la care au participat peste 70 de mărci de renume mondial, inclusiv Tommy Hilfiger, Etro și Dolce&Gabanna.
O salopetă, o jachetă, pantaloni scurți din Denim, blugi colorați, bluze de mătase, sandale cu platformă și câteva genți de mână sunt doar câteva dintre articolele care compun această colecție ediție limitată. Linia intitulată „Lime Glam” oferă și câteva produse de machiaj precum fardurile de ochi sau seturile de unghii false, dar şi accesorii pentru casă. Potrivit brandului, acestea din urmă au fost create cu scopul de a îmbunătăți experiența integratoare. Firma din Galicia a declarat că acest proiect prezintă un nou mod de gândire, o comunitate care aspiră să depășească limitele, să-și îmbrățișeze identitatea și personalitatea unică. Colecţia este disponibilă de marţi, 29 martie, atât IRL, sau altfel spus în format fizic prin reţeaua de magazine a brandului; precum și în universul Zepeto în format virtual pentru avatare. În ultimele săptămâni, mărci precum Levi’s, Gucci, Ugg sau Christian Louboutin și-au lansat în mod similar produsele pe platformă.
Lansarea acestei colecții vine la doar câteva zile după ce Inditex a anunțat că lanțul său Pull&Bear va intra în metavers în paralel cu festivalul de streetwear din Madrid Scrapworld. În colaborare cu echipa La Frontera VR și Meta Creative Shop, marca a dezvoltat șase look-uri care vizează o clientelă Gen Z care sunt compatibile cu diverse jocuri și aplicații ale platformei Ready Player Me. Între timp, retailerul spaniol Mango și-a anunțat intrarea în universul virtual săptămâna trecută printr-o serie de lucrări de artă NFT.
În anul 2021, cifra de afaceri a Inditex a crescut cu 36%, până la 27.716 milioane de euro. Această creștere, însă, a rămas cu 2% în urma vânzărilor înregistrate înainte de pandemie. În cazul Zara, care își prezintă volumul vânzărilor împreună cu segmentul de locuințe și decorațiuni Zara Home și își menține poziția de brand lider. In ceea ce privește cifra de afaceri a grupului lui Amancio Ortega, vânzările au crescut cu 39 %, până la 19.586 milioane de euro. Printre cele mai recente inițiative ale brandului emblematic al conglomeratului care s-au remarcat în mod deosebit se numără lansarea unei linii de frumusețe compusă din produse de machiaj de bază și dezvăluirea celei mai recente colecții premium „Zara Studio”.
Compania cu sediul în Arteixo (A Coruña) va începe un nou capitol pe 1 aprilie cu sosirea Martei Ortega, care l-a înlocuit pe Pablo Isla ca președinte neexecutiv al grupului după plecarea sa. Conglomeratul a declarat că în 2022 se va vedea o creștere selectivă a prețurilor în rețeaua sa de mărci, care ar putea urca până la 2% din cauza inflației.
Colecția de debut a inclus o gamă de jachete, tricotaje patchwork și accesorii într-o gamă variată de culori, inclusiv bleumarin, negru, galben și portocaliu, toate acestea fiind disponibile pe site-urile mărcilor și pe Zepeto, de asemenea.
Branduri precum NARS și Dior Beauty au colaborat cu Zepeto pentru a permite avatarurilor digitale să-și încerce produsele de machiaj, iar săptămâna aceasta, săptămâna inaugurală a modei Metaverse, a început pe platforma digitală Decentraland, prezentând creații de la designeri precum Tommy Hilfiger, Dolce & Gabbana. Hugo Boss, Elie Saab, Roberto Cavalli, Coach și Etro și cu machiaj exclusiv de la Estée Lauder.
Deși este încă devreme și mulți dintre noi nu au intrat încă în metavers, acesta devine o perspectivă din ce în ce mai atrăgătoare, pe măsură ce tot mai multe dintre mărcile noastre preferate creează experiențe unice pentru lumea virtuală.
Având intenția de a trăi o experiență unică cu moda, atât în lumea fizică, cât și în universul Zepeto, această nouă lansare reflectă un nou mod de gândire, o comunitate care încearcă să-și extindă limitele și să-și îmbrățișeze identitatea și personalitatea unică.