Cu sectorul său tehnologic înfloritor și cultura antreprenorială, India este pregătită să ajute la construirea metaversului.
Guvernul Indiei a încercat să promoveze o economie digitală în valoare de până la 1 trilion de dolari, condusă de o populație tânără și în creștere.
Planurile de a crea un mediu cuprinzător de realitate virtuală reprezintă noi provocări pentru autoritățile de reglementare din întreaga lume.
Conceptul de metavers este nou și există încă dezbateri considerabile despre cum să-l definești. Toate definițiile presupun însă că realitatea extinsă (XR), o combinație de medii de realitate augmentată, virtuală și mixtă care sunt accesibile și interactive în timp real, va fi punctul de intrare pentru metavers. Aceste tehnologii au fost vestigiile unor aplicații inovatoare în domenii precum jocurile și divertismentul, soluțiile și simulările pentru întreprinderi, precum și în domeniul militar și al apărării.
În plus, tehnologia blockchain este pregătită să joace în prezent un rol major în construirea metaversului, deoarece permite revendicarea verificabilă a proprietății și transferabilitatea activelor digitale. Viziunea pare să fie că, împreună, XR și blockchain vor produce aplicații care îmbină din ce în ce mai mult identitățile noastre fizice și digitale, permițând noi forme de interacțiune socială și comercială.
În mod clar, metaversul rămâne aspirațional, dar asta nu a împiedicat companiile din tot spectrul să își facă planuri pentru a se implica cu el. Cei mai vocali susținători sunt companiile de tehnologie occidentale, chiar dacă discursul global pe această temă este influențat de puteri economice precum China și Coreea de Sud. Dar India are și un rol în construirea metaversului și o serie de factori sugerează că este pregătită să facă acest lucru.
India este pregătită pentru metavers
Din 2015, India a urcat cu aproape 40 de locuri în Global Innovation Index, ocupând acum locul 46 în lume. India are, de asemenea, o cultură înfloritoare a antreprenoriatului. Anul trecut, un record de 42 de start-up-uri indiene au fost evaluate la peste 1 miliard de dolari. Acest mediu este susținut de un set de tendințe favorabile de consum, inclusiv creșterea venitului disponibil, creșterea adoptării smartphone-urilor și date mobile accesibile.
Țara nu este străină de accelerarea dezvoltării și creșterii economice prin trecerea la noile tehnologii. Ultimul deceniu a văzut crearea India Stack, care este o combinație de proiecte tehnologice, inclusiv infrastructura națională de identificare digitală și plăți, care împreună au anunțat o nouă eră a incluziunii financiare în țară.
Creșterea Indiei digitale este alimentată de o populație tânără și în creștere. O mare parte din această categorie demografică este profund familiarizată cu interacțiunea digitală și recreerea. Utilizarea mecanismelor de plată digitală a crescut rapid, reflectând o creștere de 75% de la an la an din septembrie 2019 până în 2021, în indicele dezvoltat de Reserve Bank of India pentru a măsura includerea plăților digitale în țară.
În plus, consumul de streaming video și jocuri în India a crescut într-un ritm uimitor, rapoartele sugerând că piața indiană a jocurilor de noroc se va tripla cu peste 7 miliarde de dolari până în 2026. Această creștere a jocurilor a sporit, de asemenea, popularitatea experiențelor transmedia, în special prin perioada pandemiei. Mai multe platforme de jocuri oferă acum scene virtuale pentru concerte, expoziții și promovarea mărcii, normalizând ideea că experiențele sociale și culturale nu trebuie să aibă loc exclusiv.
Aceste evoluții din țară au dezvoltat stimulente și politici pentru tehnologii și industrii care ar putea fi văzute ca formând blocurile de construcție ale metaversului. Strategia sa națională Blockchain a fost lansată în decembrie 2021.
Pe lângă planurile Indiei de a utiliza aplicații blockchain pentru guvernare electronică, cel mai recent buget al Uniunii a inclus o propunere pentru o rupie digitală susținută de blockchain, care urmează să fie emisă de Reserve Bank of India în perioada 2022-2023. Guvernul a anunțat, de asemenea, că va desfășura licitații de spectru pentru a facilita lansarea serviciilor mobile 5G, care ar trebui să accelereze cererea de aplicații cloud, inclusiv cele pentru jocuri și metavers. Realizând potențialul sectorului de a genera locuri de muncă, bugetul a creat, de asemenea, un grup de lucru pentru a explora modul de îmbunătățire a capacității interne în sectorul de animație, efecte vizuale, jocuri și benzi desenate.
Peisajul de reglementare în evoluție
În timp ce fundamentele tehnice, demografice și politice ale metaversului par a fi prezente în India, rămâne provocarea operațională de a construi metaversul. Dacă India va prelua un rol de lider, fluxurile de tranzacții în sectorul privat vor trebui să se accelereze. Indicatorii pentru acest lucru până în prezent sunt promițători: în perioada de 18 luni până în august 2021, peste 1 miliard de dolari de capital au fost infuzați doar în ecosistemul local de jocuri video, mai mult decât în ultimii cinci ani.
În același timp, ca multe alte țări din lume, India dezbate cum să reglementeze cel mai bine tehnologiile care vor sta la baza metaversului. Cel mai recent buget al Uniunii percepe un impozit de 30% pe veniturile din transferurile de active digitale virtuale (VDA), care ar putea include cryptomonede și jetoane potențial nefungibile (NFT). În timp ce taxa ar implica recunoașterea crypto-ului ca un activ care poate fi reglementat, ea nu legalizează proprietatea crypto, ceea ce se poate face prin legislația corespunzătoare.
Deținerea și tranzacționarea NFT-urilor este considerată a fi o cale către o nouă economie digitală, așa că acest lucru va avea consecințe asupra dezvoltării metaversului. Un NFT este o revendicare securizată digital pentru un activ digital unic, neinterschimbabil și poate lega mai puternic activitatea economică offline și cea online. De exemplu, un muzician ar putea să creeze o melodie, să o lanseze digital ca NFT și să încorporeze o funcție în care sunt plătiți un procent de fiecare dată când este tranzacționat. Acest lucru ar putea sprijini artiștii financiar, asigurându-se că aceștia beneficiază de consumul și vânzarea operei lor pe perpetuitate, mai degrabă decât ca o singură dată.
Trecerea Indiei către transferurile fiscale ale VDA-urilor pare să recunoască faptul că oamenii văd valoare în NFT, chiar dacă nu acceptă încă pe deplin dreptul de proprietate asupra acestora. Evangheliştii metaversului susţin că unul este irelevant fără celălalt, sugerând că dezbaterea mai are un drum lung de parcurs. Oricum, mai rămân multe de decis înainte ca aspirația privind NFT-urile să devină realitate, dar există un optimism în ceea ce privește potențialul de apariție a unor noi modele de afaceri.
Dincolo de crypto, metaversul ridică și întrebări de politică cu privire la modul în care ar trebui abordate confidențialitatea și securitatea. Riscurile online pot fi exacerbate în metavers, unde contactul nedorit ar putea deveni mai intruziv și omniprezent. Mecanismele de guvernare pentru lumile virtuale ar trebui sprijinite prin consolidarea și extinderea eforturilor pentru a promova alfabetizarea digitală, siguranța și bunăstarea, astfel încât participanții să se poată implica în mod semnificativ în comunitățile online, în timp ce navighează în mod conștient conținutul și comportamentele dăunătoare.
Va putea aduce metaversul meta-guvernare?
În sectorul privat, aceste dezbateri sunt încapsulate într-o discuție mai amplă despre măsura în care metaversul ar trebui să fie interoperabil. Au fost propuse o serie de standarde deschise pentru metavers, dar stimulentele pentru adoptarea lor par să fie depășite de interesele unor companii de tehnologie de a menține controlul. Cu toate acestea, se acordă mai puțină atenție ideii că interoperabilitatea ar putea deveni irelevantă fără un peisaj politic de reglementare consecvent. Dacă legile pentru monetizarea și moderarea metaversului sunt făcute și aplicate diferit în întreaga lume, este posibil oare ca un singur metavers să existe!?
Nicăieri acest lucru nu este mai evident decât în diferitele atitudini față de reglementarea internetului de astăzi, rezumate de analistul de tehnologie Benedict Evans. Până de curând, companiile, produsele şi normele au dominat agenda politicilor. Dar, cu crearea și adoptarea software-ului și a companiilor care se răspândesc în întreaga lume, reglementările se extind odată cu aceasta.
Comisia Europeană a cerut recent o analiză suplimentară a dezvoltării modelelor economice ale metaversului, sugerând că planurile de a crea un mediu cuprinzător de realitate virtuală ar reprezenta noi provocări pentru autoritățile de reglementare antitrust din UE. Prim-ministrul Narendra Modi, în timpul discursului său la Agenda 2022 de la Davos, a indicat că este necesară o abordare globală colectivă și sincronizată pentru abordarea provocărilor legate de cryptomonede.
În Coreea de Sud, Ministerul Științei și TIC a creat recent o alianță metaversă pentru a coordona și a facilita dezvoltarea platformelor de realitate virtuală și augmentată. Între timp, în China, un grup al industriei metaverse, Metaverse Industry Committee, a fost format sub supravegherea statului China Mobile Communications Association, în decembrie 2021. Comitetul are obiectivul de a consolida inovația și integrarea printre constructorii de metaverse, organizând formarea profesioniștilor și promovarea unei noi gândiri.
Guvernele sunt de obicei criticate pentru că acționează prea târziu în abordarea tehnologiilor emergente și a implicațiilor acestora pentru afaceri, societate și politică, așa că astfel de evoluții ar trebui salutate. Un lucru este cert, peisajul politicilor de reglementare și guvernanță tehnologică din India va fi unul în evoluție, deoarece cele mai bune practici globale informează și deciziile cheie care trebuie luate de factorii de decizie.