Wired a precizat că, în timp ce giganții de retail, instituțiile financiare și companiile de tehnologie așteaptă cu nerăbdare să facă parte din revoluția internetului numită metavers, armata americană a lucrat deja pentru a-și construi propria versiune a acestei lumi digitale.
Afacerile mari și mici s-au grăbit să facă parte din metavers, achiziționând loturi virtuale de teren pentru milioane de dolari. Dar privind dincolo de strălucirea noilor terminologii, se constată că elementele de bază ale acestei noi lumi nu sunt atât de noi. Mediile de realitate există de ceva timp în configurația militară.
În ultimul deceniu, realitatea virtuală a fost o parte integrantă a pregătirii piloților și marinarilor în armata SUA. Cu fiecare piesă de echipament militar care costă milioane de dolari, forțele de apărare s-au bazat întotdeauna pe medii simulate pentru a-și antrena personalul. De asemenea, tehnologia permite utilizatorilor să testeze echipamentul până la limitele lor absolute și să lucreze la nesfârșit pentru a îmbunătăți abilitățile umane.
Contractorul de apărare Boeing folosește realitatea augmentată (AR) pentru a-și antrena mecanicii ore în șir înainte ca aceștia să atingă un avion naval în scopuri generale de întreținere, în timp ce armata SUA a semnat un acord de aproape 22 de milioane de dolari cu Microsoft pentru livrarea a peste 120.000 de căști bazate pe tehnologia HoloLens, cu mult înainte ca Facebook să devină Meta.
Că armata americană a rămas în fruntea jocului metavers este evident în noile sale proiecte care folosesc asistenți de inteligență artificială, care vor oferi soldaților sfaturi prin sunet, vorbire și grafică în funcție de locația și de acțiunile acestora.
Pentru cei care caută o viziune Zuckerberg asupra metaversului, în decembrie anul trecut, Forțele Aeriene au organizat o întâlnire la nivel înalt într-un mediu virtual la care peste 250 de oameni au participat de la diferite avanposturi din lume.
Armata SUA nu trebuie să-și contracteze metaversul unui Meta sau Microsoft. Metaversul său este construit prin suma părților sale și este deja operațional mult mai mult decât se ştie.
De ceva timp, ideile legate de metavers fac parte din unele dintre cele mai recente sisteme militare. Casca de înaltă tehnologie pentru noul avion de luptă F-35, de exemplu, include un afișaj cu realitate crescută care afișează date de telemetrie și informații despre țintă pe deasupra înregistrărilor video din jurul aeronavei. În 2018, armata americană a anunțat că va plăti Microsoft până la 22 de miliarde de dolari cu scopul de a dezvolta o versiune a sistemului său de realitate augmentată HoloLens pentru luptători, cunoscut sub numele de Integrated Visual Augmentation System (IVAS).
VR și AR au devenit aspecte de rutină ale pregătirii militare în ultimii ani. În 2014, Biroul de Cercetare Navală și Institutul pentru Tehnologii Creative de la Universitatea din California de Sud au dezvoltat Proiectul BlueShark. Acest sistem a permis marinarilor să conducă nave și să colaboreze într-un mediu virtual. Project Avenger este şi el acum folosit pentru a ajuta la pregătirea piloților marinei americane. Forțele aeriene americane folosesc VR pentru a-i învăța pe piloți cum să gestioneze aeronavele și misiunile. VR este, de asemenea, folosit pentru a ajuta la tratarea veteranilor pentru durerea cronică și stresul post-traumatic. Și Boeing a creat un mediu AR care permite mecanicilor să exerseze lucrul pe avioane înainte de a urca la bordul unuia real.
Recent, armata americană a început să exploreze lumi virtuale mai complexe. Există, de asemenea, un interes din ce în ce mai mare pentru conectarea și combinarea lumilor virtuale într-un mod care seamănă cu gândirea metaversului. În decembrie 2021, Forțele Aeriene ale SUA au organizat o conferință la nivel înalt care a implicat peste 250 de persoane în locații care se întind din SUA până în Japonia, printr-un mediu virtual.
Caitlin Dohrman, directorul general al diviziei de apărare a Improbable, o companie care dezvoltă tehnologii pentru lumea virtuală, a creat câmpuri de luptă virtuale extinse cu peste 10.000 de personaje controlate individual pentru jocurile de război militare din Marea Britanie și, de asemenea, lucrează cu Departamentul de Apărare al SUA (DOD) a declarat că promisiunea este integrarea acestor tehnologii.
Este un tip de simulare extrem de complex, mai ales având în vedere fidelitatea pe care o cere armata.